Kultura Barrutik
Noiz?
irailak 28 - abenduak 13
Non?
Barrutia 02 - Uribarri, Barrutia 03 - Otxarkoaga/Txurdinaga, Barrutia 04 - Begoña, Barrutia 05 - Ibaiondo, Barrutia 07 - Errekalde, Barrutia 08 – Basurtu/Zorrotza

Bilboko Zirkuitua

BILBOKO ZIRKUITUA antzerki eta dantza sortzaile eta talde hasi berriei beren lanak taularatu eta jendaurrean aurkezteko eskainitako aukera paragabea da. Esparru ezin hobea da, Bilbon eratutako antzerki proposamenik freskoenak eta gaurkoenak ikusi ahal izateko Bilboko barrutietan.

Deskargatu egitaraua

Irailak 28
Otxarkoagako Udaltegia

19:30
“Confesiones de 7 mujeres pecando solas” – Luna Llena

Irailak 29
Errekaldeko Udaltegia

19.30
“La vida en una maleta” – Aullidos de Otxar

 


Urriak 5
Begoñako Udaltegia

19:30
“¿Me merezco esto?” – Asociación teatral Ugaoko Bidea

 

Urriak 6
Castañosko Udaltegia

19:30
“Sopa de ajo”  – I Need a Hero

 

Urriak 19
Rekaldeko Udaltegia

19:30
“Perpetuum Mobile” – Cia. Alanbike


Azaroak 2
Otxarkoagako Udaltegia

19.30
“Los Impresentables” - Iuris Tantum


Azaroak 3
Basurtuko Udaltegia

19.30
“Aire de París” – A trompicones

 


Azaroak 10
Castañosko Udaltegia

19.30
“Circus of Dreams” – Bea Insa


Azaroak 16
Begoñako Udaltegia

19.30
“Erbeste” – Anodino Teatroa


Azaroak 17
Errekaldeko Udaltegia

19.30
“Karramarroa” – Eneritz Artetxe


Azaroak 23
Begoñako Udaltegia

19.30
“La Prudencia” – A-Teatral 


Azaroak 24
Zorrotzako Udaltegia

19:30
“Dora cocinera” –  Bea Insa


Azaroak 25
Buia

19:30
“Monólogos de Darío Fo” –  A Trompicones


Azaroak 30
Castañosko Udaltegia

19.30
“Erbeste” – Anodino Teatroa

Abenduak 1
Errekaldeko Udaltegia

19.30
“Brumas Vespertinas” – Kaleko Antzerkia

Abenduak 13
Bilborock

19.30
“Heriotza bikoitza” – Ze Onda


Confesiones de 7 mujeres pecando solas
“Luna Llena”

Antzezleak: Gula: Rosa Quintana; Lujuria: Mª Luz González; Ira: Marina Merino; Avaricia: Yolanda Gartiz; Envidia: Mertxe Galdeano; Soberbia: Visi Martínez; Pereza: Inés Gómez

Autorea: Carles Alberola, Guillermo Heras, Concepción León, Sergi Belbel, Andrés Binetti, Jerónimo Cornelles, y Patricia Pardo.

Zuzendaritza: Kepa Gallego

“Bakarrik bekatzen zazpi emakumeen aitorpenak” zazpi aktoreentzat eta zazpi idazle ezberdinek egindako lana da, Jerónimo Corneller-ak Bramant Teatrearen zuzendari artistikoa eta proiektu honen bultzalea, bai espainako eta egoamerikako arteko aktore taldea batzen, 7 pekatu kapitaletik hasita eta Cornellesek jarritako jolas arauak jarraituz, idazle bakoitzak bere ikuspegiz zazpi bekatuetariko baten monologoa idazten du.

2009an Valencian aurkeztutako ekitaldi hau, Luna Llena osatzen duten aktoreek eta Kepa Gallegoren zuzenketaren eskutik antzeztu nahi dute, arrisku handiko proposamena izanda ere ez du ikuslariari axolagabe utziko.

 


AULLIDOS DE OTXAR
“La vida en una maleta”

Dramaturgia eta zuzendaritza: Arantxa Iurre

Musikal: Urtzi Aio

Zuzendari laguntzaile eta jantziak: Inma Tejero

“LA VIDA EN UNA MALETA” lanean Otxarkoagako auzokoen lekukotzak eszenaratzen dira. Auzoko horien Galiziatik, Burgosetik edo Extremaduratik etorri ziren Bilbora 50eko hamarkadan eta Los Caños, Monte Escondido, Monte Banderas edo Enekuriko gainaldeko herrixketan ezarri ziren, eta Otxarkoagan bukatu zuten 60ko hamarkadan. “La vida en una maleta” lanak beren jaioterria utzi eta goserik gabeko etorkizun bat, bizitzeko etorkizun hobe bat bilatzera doazen pertsonek sentitzen dituzten emozioak kontatzen ditu.

 


ASOCIACIÓN TEATRAL UGAOKO BIDEA
“¿Me merezco esto?”

Zuzendaritza: José Luis Urrutia
Antzezleak:
PIERO: Ernesto Fernández
BLANCA: Maite Oribe
CARLOS: José Luis Urrutia
LOLA: Lourdes Pascual
SERAFÍN: Bernar Pascual

PIERO RANIERI es un realizador italiano, afincado en Madrid, que lleva años intentando hacerse un hueco en el complicado mundo del cine. Tras varios intentos fallidos, decide jugar su última baza presentándose a un concurso de cortometrajes organizado por una de las productoras más importantes de Hollywood. Con la ayuda de Blanca Espinosa (amiga, fotógrafa, ex amante…), se lanza a la aventura. Convocan el pertinente casting y lo preparan todo para rodar el corto.

Entre los muchos candidatos y candidatas que se presentan al casting, PIERO, sorprendentemente, selecciona a los tres menos aptos. Blanca intenta convencerle de que con ellos el fracaso es seguro, pero PIERO, atendiendo a una «iluminación», no cede y les convoca.

I need a heroI NEED A HERO
“Sopa de ajo”

Antzezleak: Luis Hueso, Álvaro Torregrosa, Ane Garai, Gema Casado, Ruth de Celis, Santi  Méndez, Josune Martínez, Amaia  Urrutia, María de Celis, Kepa Ajuria

Zuzendaritza: Nuria M. Cres

Textuak: Ajo

Bihotzarekin ahazten dugu eta ez denboraren poderioz, horregatik gure antzerki-konpainiako pertsonok bihotzak paketatuta ditugu segurtasunagatik, hauskorrak gara. Madrilgo undergroundeko mikropoeta, abeslaria, konpositorea, asaldatzailea eta erreferentziazko pertsonaia den AJOren (María José Martín de la Hoz) hitzetan barrena murgiltzen gara.

Gure errespetu eta maitasun guztiarekin omendu nahi dugu. Ikuskizun plastikoa eta aurreikusi ezina.

 


CÍA. ALANBIKE
“Perpetuum mobile”

Zuzendaritza: Juana Lor

Antzezleak :Irati Aguirreazkuenaga, Tomas Almaráz, Juan Carlos, Arboleya, Félix Castillo, Maruxa G. Quiroga, Clara Ginés, Arantzazu Sanz Fica, María Urquijo

1495 urtea: Milaneko Santa Maria delle Grazie komentuan, Milan. Leonardo da Vinci azken afaria margotzen hasi zen. Horma zuria, enkargua.

Eta beste zerbait…

Arratsaldeko argia nahiago duten kolore batzuk, izarrak maite dituen alkimista bat, aurrera egiten ez duen lan bat, jenio heretiko bat, ezinezko makina bat.

Eta beste zerbait…

Protagonista bat: denbora.

 

 


IURIS TANTUM
“Los impresentables”

 Zuzendaritza: Kepa Ibarra

 Textua: Tomás Afan

 Antzezleak: Soiartze García, Edurne Jerez, Itziar Zarate, César Muradas, Patricia Lanzagorta, Iratxe Torreira, José Elorrieta, Susana Amigo

Marrak apurtzen, oinetakoak alferrik gastatzen, zoramena erakartzen, laugarren horma botatzen, noraezean dabilela antzezle-taldeak antzerkikatarsian murgiltzen gaitu, hura hurbil dugun arte, mundutarra den arte, geurea den arte.  Los impresentables dira eta zentzugabetasunen gurdi gainera igotzera animatzen gaituzte, eroalditik barealdiraino, ikusten dugunetik antzezle-talde infernuko, antzezle-talde aingerutar edo, beste barik, antzezle-talde esaten diogun horretaraino. 

 


A TROMPICONES
“Aire de París”

Antzezleak: Izaskun Barroso y Marta Urcelay

Zuzendaritza: David Gutiérrez Sanguino

Autorea: Marc Egea 

Negozio bat: errentagarritasuna vs sentimenduak

Pertsonen eta familien arteko harremanei buruzko istorioa, xumea eta sentsoriala.

Ahizpa ekintzaile bi bildu egin dira negozio bat antolatzeko baina ez daude ados aterako duten produktuaren inguruan. Zein da helburua?

Ikusleen barrean eragiten dituen hasiera komiko batetik emozioen ostadar batera… familiako sekretuak azalduko dira, bizitza ikusteko modu desberdinak, gozotasun eta umore handiarekin.


BEA INSA
“Circus of dreams”

Sortzaile eta antzezlea: Bea Insa

“Circus of dreams” ikuskizunean gauza ugari dago: bakarrizketak, musika, ilusionismoa, clowna… Kabaretaren mundura itzultzen da eta era guztietako diziplina artistikoak uztartzen ditu. Doinu intimoari eta ikuskizunaren tamaina txikiari esker, harreman zuzena dago ikusleekin. Kritika soziala, umorea, ironia, dena dosi txikietan… Ikuskizun interaktiboa, dibertigarriak, adimentsua eta, zalantza barik, desberdina.

 

 


ANODINO TEATROA
“Erbeste edo sahiets baten aldarrikapena”

Sortzaile eta antzezleak: Getari Etxegarai, Aitor Fernandino

Testua: Mikel Fernandino

Eva eta Adan. Jatorrizko gizakiak. Historiak ez du beti denon alde jokatzen. Eta hau da, hain zuzen ere, Evaren susmoa. Beraz, Adan-ekin hitz egitea erabaki du eta mendez mende barruan gorde behar izan duen hori guztia askatuko du. noski ez duela ezer Adan-en aurka; gizon trakets, zeharo matxista eta gustu txarrekoa izateaz gain, ez dio (ia) ezer txarrik desio.

Istorio honetan Eva eta Adanen istorioa kontatzen dugu baina Evaren ikuspegitik, izan ere, bidean hainbat gezur, gaizki-ulertze eta egia ustelak aurkituko ditugu eta orduan kontatu diguten Paradisua… Paradisua izaten jarraituko du?

Komedia gazi-goxo honetaz baliatzen gara gaur egun mantentzen diren emakume eta gizonen arteko ezberdintasunak salatzeko.

matxismoaren sustraia bilatzen historioaren hasierara joan gara eta hantxe aurkitu ditugu Adanen paradisua eta Evaren infernua.

Antzezlan hau Poltsiko Antzerkia Sariaren 2017ko edizioaren irabazlea izan da.


ENERITZ ARTETXE
“Karramarroa”

Testua: Dxusturi Teatroa, Eider Rodriguez, Miren Agur Meabe, Marcela Iacuben testuetan oinarrituta

Zuzendaria: Pablo Ibarluzea
Antzezlea: Eneritz Artetxe
Eszenografía: Iñaki Ziarrusta
Jantziak: Azegiñe Urigoitia

“Karramarroa” Eider Rodríguez, Miren Agur meabe eta marcela Iacuben testuetan oinarrituta, Dxusturi Teatroak sortu duen bakarrizketa bat da.

Testu honetan 40 urte inguruko emakume batek bere bizipen eta inguruari buruzko gogoetak kontatuko dizkigu mihi zorrotz eta lotsagabe batez.

“Ez dut lorik egiten. min ematen dit mikelek. Paparrean min dut eta lehertuko zaidala ematen du. Arnasa sentitzen dut bihotzaren kontra borrokan. Kontra neurkadan, erraiak zapartatuko balizkit bezala.”

“Baina zer da hori? Zakila? Tronpa bat dela pentsatu dut. Baina zer da gizon hori? Ez da holakorik existitzen…Zortzirentzako errekia ematen du. Hori!

Eta goitik behera depilatua…eta ez dakit zer esaldi menbruaren erroaren inguruan zirilikoz tatuatua…”

 


A-TEATRAL
“La prudencia”

Zuzendaria: María Guimarey

Antzezleak: Daniela Bartolomé, Leticia Sánchez, Zaloa Pérez

“LA PRUDENCIA” lanak hiru lagunen istorioa kontatzen du. Urtero moduan, elkartu egin dira ospakizun baterako. Euforia kolektiboko unea da, beren parekoengana hurbiltzen dira. Baina topaketetan “beste baten” presentzia ere izan ohi da eta orduan agertzen da mesfidantza, beldurra. Iraganak seinalatzen dizkigun akatsak behin eta berriro egiteko ohitura daukagu.

A-TEATRAL taldearen ikuskizun honek taldearen hizkera erabiltzen du eta emakume aktoreen gorputzean eta ahotsean oinarritzen da egoerak, inguruneak eta pentsamenduak eraikitzeko.

 


BEA INSA
“Dora cocinera”

Dramaturgia eta zuzendaritza: Miri Yeffet y Bea Insa

Actriz: Bea Insa

Diseño de luces y vestuario: Consuelo Barrera

Ekoizpen laguntzailea: Ángels Miralles

Hiru emakume. Hiru borrokalari. Gizartesatira bortitza da, hiru protagonista dira, eta euren nahiak eta duintasuna lortzen ahalegintzen dira eguneroko inguruneak ito egiten dituen arren.

Testuinguru tragikomiko baten barnean, gure gizartea bizitzen ari den errealitaterik gordinenaren erraietan sartzen dira hiru bakarrizketak. Bikote-harremanak, amatasuna eta laneko bizitza bateragarri egitea, sexua… Euren kideei eta euren beldur eta fantasiei aurre egiten dieten hiru orkestra-emakume. Protagonistak errebeldeak eta aurrerazaleak dira, euren kontraesanen aurka dihardute borrokan, eta ohartzen dira funtsean emakume guztiok kezka berdinak ditugula.

 


KALEKA ANTZERKIA
“Brumas vespertinas”

Zuzendaritza: Aitor Pérez, Javier Liñera

Antzezleak: Amets Rodríguez, Alazne Ruiz de Munain, Cres Blázquez, Jon Ander Gamboa, Jon Capetillo, Maite Carrera, María Ipiña, María Teresa Solla

1980ko hamarkada. Madril bezalako hiri handia. mugida. Glamourra. musika. Ileordeak. Tabernazuloak.  Drogak. Komentu bat.

Monja bat komentu berezi batean bizi da bere kideekin. Eta taberna-zulo batean ere lan egiten du. Gau batean tabernan harroputz batzuk azaltzen dira, monjaren bila ari direnak. Lanari utzi beharrean dago eta komentuan sartuta geratzen da. 

Emakume horiek guztiak noraezean, galduta, babesik gabe, lekuz kanpo, drogatuta, inausiak. Emakume horiek guztiak, besteak beste, apaiz batekin, idazle batekin, aristokrata batekin, drogasaltzaile batekin bizi dira. 

Batasun alaian denak.



ZE ONDA ANTZERKIA
“Heriotza bikoitza (Doble malta)”

Kontzeptua: Jon Ander Alonso

Sorkuntza:  Creación colectiva

Antzezleak: Miren Gaztañaga, Eneko Sagardoy

Laguntzaileak: Bilbaoeszena, Meta! Kultur proiektuak, Azpeitiko Kultur Kooperatiba, Errenteriako Niessen Kulturgunea, Harrobia Eskena

Heriotza Bikoitza (Doble malta) heriotzari eta bizitzari, bizitzari eta heriotzari edo bizirik hiltzeari eta heriotzaren ostean zabaltzen diren ateei buruzko hausnarketa da. fikzioak eta errealitateak leku bera partekatzen duten lerro finean dihardute aktore bik, lehenengo pertsonan hitz eginda, mintzaira poetikoa erabilita, absurdoa tarteka eta  performatiboa berez. Gorputzak, soinu-giroak eta eta irudiak elkarren gainean jartzen dira, eszena bizitzaren eta heriotzaren puskekin betez. Zer gertatzen da bizitzaren bidea amaitzen denean?

Copyright © 2014 Kultura Barrutik. Eskubide guztiak gordeta.